tisdag 15 mars 2011

Så orutinerat

Har inte bloggat på ett tag nu. Har inte heller haft internet, så det jämnar väl ut sig. Eller så kanske man inte ska säga.

Idag gjorde jag en god gärning. Jag såg en tant bära på flera kassar uppför en trappa och då hon såg helt uttröttad ut hjälpte jag henne med att bära varorna till dörren. Det kändes bra. Önskar att folk kunde vara mer solidariska och försöker dra mitt strå till stacken.

På en vecka och två dagar har jag haft flera egna barnpatienter, skaffat stegräknare, auskulterat på flera dysfagiutredningar, varit på minst elva möten, lärt mig två nya journalsystem, varit på fem olika mottagningar och lärt mig rutinerna samt träffat människorna där. Dessutom har jag klivit upp kl 5 på morgonen vid tre tillfällen. Jag har åkt pendeltåg, tunnelbana, buss samt tvärbana.

Tröttheten är ett faktum, men man lär sig sjukt mycket och folk är supertrevliga!

---

Dagens bästa händelser - Sol på morgonen + Kanelbulle på mötet.
Och dessutom introduktion av en riktigt duktig neuro-logoped.
Synd bara att jag känner mig som ett hammel i jämförelse.

---

Snart Lill-Lördag! :-)

5 kommentarer:

  1. Gör en bildsökning på Google på "Hammel". Första bilden.

    SvaraRadera
  2. du är grejt. kommer att vara bäst i stockholm. jag kommer att ringa dej med frågor. ALLA kommer att ringa dej med frågor. det kommer att bli jobbigt.d u kommer att behöva skaffa sekreterare. kan inte det bli jag?

    SvaraRadera
  3. Patrik: Vad ska man säga? Hatten är din.

    Karin: Du är så himla gullig du. Får jag vara din sekreterare istället? Då kan du lära mig massa neuro! :-)

    SvaraRadera
  4. kom igen and make a blogginlägg. :)

    SvaraRadera